Lompat Ke Bawoh: [ BOTTOM PAGE ]

[ Home ] - LAST PAGE REFRESH:

carian ..

Saturday, January 1, 2000

Ayat 7

Terkini: (dah lama sebenarnya tuan guru saya ajar ni .. baru sekarang berkesempatan letak d sini ...)








Dipetik dari blog: http://www.urutbatinrawatsihir.com/2009/11/amalan-ayat-tujuh-pelbagai-masalah.html

Ayat ini biasanya dikenali dengan panggilan Ayat Tujuh. Ianya merupakan gabungan dari ayat-ayat Al-Quran yang terdiri dari beberapa surah.

Kebiasaannya saya menganjurkan mereka-mereka yang tertekan dengan masalah-masalah duniawi untuk mengamalkan Ayat Tujuh ini selepas solat subuh dan selepas solat maghrib, atau sebelah siang sekali dan malam sekali.

Menurut ulama’-ulama’ yang mu’tabar, barangsiapa yang mengamalkan ayat ini, tiada kuasa seseorang itu memberi mudharat kepadanya. Dan sekiranya jikalau tertutup langit dan bumi sekalipun, insyaALLAH terlepas ia dengan izin Allah swt.

Barangsiapa mengamalkan membacanya di pagi dan petang, insyaALLAH akan merasa aman sentosa daripada segala kebinasaan dan terpelihara daripada pedaya musuh dan bala dengan izin Allah.

InsyaALLAH juga Allah akan memudahkan rezekinya, dipanjangkan umur, terpelihara dari gangguan jin, syaitan, fitnah dan dikasihi hamba-hamba Allah serta dimudahkan atau dikabulkan segala apa yang dicita-citakannya.

Kesimpulannya, ayat ini lazimnya diamalkan dengan mengharapkan redha Allah S.W.T, dan moga-moga Allah swt melepaskan atau memberi kemudahan dari sebarang kesulitan dan kesusahan.


17 comments:

Anonymous said...

mohon dihalalkn ilmu ( ayat 7 )...saya telah print out ayat tersebut utk d'jadikan amalan..
moga Allah S.W.T merahmati saudara..

Anonymous said...

saya juga mohon dihalalkan ilmu ini..telah diprint out..

Anonymous said...

mohon dihalalkn ilmu ( ayat 7 )-kerana saya dh copy

Aming said...

Assalamu'alaikum,minta izin copy&paste dan minta halal terima kasih :)

Anonymous said...

minta halal saya mau copy&paste tq

Anonymous said...

mohon copy..thanks..moga Allah berkatimu..ameen

Anonymous said...

mohon dihalalkn ilmu ( ayat 7 )...saya telah print out ayat tersebut utk d'jadikan amalan..
moga Allah S.W.T memberi rahmat dan berkat kepada saudara...aminnn...

m3host said...

Assalam Sdr/Sdr...saya minta izin mengambil doa ini dari blog Sdr/Sdr untuk diamal dan disebarka ilmu Allah ini demi kebaikan umat Islam. Jzk

Anonymous said...

assalamualaikum...saudara empunya blog...sy mohon izin untuk amal....dan sudah diprint....barakallahufikum....

Anonymous said...

zizan:
assalamualaikum.Tuan yang dirahmati Allah.
saya minta izin untuk print dan amalkan.moga allah memelihara dari segalanya.Ikhlas untuk allah.
T kasih

Anonymous said...

Minta halal ilmunya....

Anonymous said...

Sesungguhnya apa yang di nyatakan oleh saudara mengenai ayat ini sememangnya amat benar. amalkan ayat ini setiap pagi sebelum pergi kerja atau ke mana2 secara istiqamah.

Unknown said...

Izinkan copy tuan

Anonymous said...

izin mengamalkan ayat 7 ini ustadz

Anonymous said...

Salam Ustaz, minta izin utk saya amalkan dan mohon dihalalkan ilmu utk ayat 7 ni Ustaz. Terimakasih.

Karya Hatiku said...

Mohon ijazahnya.. Terima kasih..

Anonymous said...

Mohon izin mengamalkan ya Ustaz , Qobiltu