Solat Tiang Ugama!

Lompat Ke Bawoh: [ BOTTOM PAGE ]

[ Home ] - LAST PAGE REFRESH:

carian ..

Monday, October 12, 2009

Selangor 2009


Dengan kecundangan Selangor di KT tadik, maka tamatlah perjuangan Selangor utk PM 2009.

maka ini kesimpulannya:

Selangor 2009.
43: Jumlah perlawanan.
29: Menang.
06: Kalah.
04: Seri = 4
Perlawanan TimbalBalik Pusingan pertama:
02: Mendahului
01: Mengikat (away).
01: Diikat (home).

093: Jumlah jaringan.
039: Jumlah bolos.
+54: Perbezaan Gol.

8: penalti shootout skored.
6: penalti shootout againts.
2: penalti shootout pihak lawan berjaya tak masuk.
1: penalti shootout Selangor tak berjaya disumbatkan.

purata gol Selangor untuk 43 perlawanan 2009.
2.16 = setiap game Selangor skor [ 10 games, Selangor skor 21 gol ]
0.91 = setiap game Selangor bolos [ 10 games, Selangor bolos 9 gol ]




perlawanan pertama: Sat - 03.01.2009 - Kedah 1-4 Selangor.
perlawanan terakhir: Sat - 24.10.2009 - Terengganu 1-1 (agg: 2-2, penalti 5-4) Selangor.

piala pertama: sumbangsih.

kemenangan pertama: kat atas tu haa ..
kemenangan away pertama: atas tu jugak ..
kemenangan home pertama: Tues - 06.01.2009 - Selangor 3-1 Perak.

keserian pertama: Sat - 11.04.2009 - Kelantan 1-1 Selangor.
keserian away pertama: seperti di atas.
keserian home pertama: untuk perlawanan 90 minit Liga, tidak pernah seri di shah alam.

kekalahan pertama: Tues - 13.01.2009 - Johor FC 2-1 Selangor.
kekalahan away pertama: seperti di atas.
kekalahan home pertama: Tues - 17.02.2009 - Selangor 0-1 MyTeam.


perlawanan timbalbalik mendahului pertama (1st leg) - Sat - 21.02.2009 - KualaLumpur 0-1 Selangor.
perlawanan timbalbalik awayground: mendahului pertama (1st leg) - seperti kat atas ni.

perlawanan timbalbalik awayground: mengikat pertama (1st leg) - Tues - 07.04.2009 - Perlis 1-1 Selangor.
perlawanan timbalbalik homeground: diikat pertama (1st leg) - Tues - 20.10.2009 - Selangor 1-1 Terengganu.


Piala kedua: FA - Sat - 25.04.2009 - Kelantan 1-1 (penalti 1-4) Selangor.

Piala ketiga: Super - Selangor
63- total points.
14- Jumlah pasukan.
07- Beza mata dengan naibjuara (Perlis).
- Peratusan kutipan mata dengan perlawanan: 80.77 %

020- Menang.
003- Seri.
003- Kalah.
060- Gol Scored.
014- Gol Against.
+46- Gol Diff.

- Kemenangan terbesar = Tues - 21.07.2009 - PDRM 1-6 Selangor.
- Kekalahan terbesar / paling teruk lah = 0-1 MyTeam seperti di atas. Teruk sebab x bole nak skor.
- Seri = semua seri satu sama je.

13 gol- Penjaring Selangor terbanyak Super 2009 - Amri Yahyah.


04 gol sendiri- Selangor telah dibantu oleh gol sendiri


--------------------------------------------------------------------------
- Selangor telah bertemu PDRM & Kuala Muda NAZA sebanyak 4 kali musim ini.

- Perak, Perlis, Terengganu, Kelantan, dikira 3 kali pertemuan dengan Selangor.
(dua perlawanan timbalbalik dikira satu perlawanan 180 minit.)
- Rekod vs polisi tahun ini = Selangor 16-4 PDRM.

- Selangor hanya kalah dengan pasukan-pasukan ini je tahun ni
= Terengganu 2 kali, JohorFC, MyTeam, KM Naza, Singapura.

- Selangor telah merasa menang dengan semua pasukan LigaSuper, Piala FA & Piala Malaysia tahun ini.
Jumlah pasukan yg ditewaskan = 12 (LigaSuper), FA - KL (1), PM - Sabah (1)
= 14 pasukan.

- Selangor telah mencatatkan 23 perlawanan + 1 game 1st Leg tanpa kalah,
pernah catatkan 9 menang berturut-turut dan 8 menang berturut-turut dalam Liga Malaysia.
- 16 game Super tanpa kalah.
- 6 & 4 & 3 games Super menang berturut-turut.
- 4 games PM menang berturut-turut.
- 4 games FA menang berturut-turut sehingga juara (timbalbalik dikira 1 perlawanan 180 minit.)
REKOD TERBAIK Selangor dicatatkan sejak era semi pro musim 1989.

- Selangor ada dua perlawanan yg berkesudahan dengan penalti shootout.
- menang satu & kalah satu.
- eric satu-satunya penalti taker yg gagal menyumbat gol, tapi mase juara fa tu dah gol, cukup ler.
- senarai penalti takers:

1) Achong 2 kali. (2 gols)
2) Pie 2 kali. (2 gols)
3) Eric 2 kali. (1 gol)
4) Wak Am 1 kali. (1 gol)
5) Dsuren 1 kali. (1 gol)

- bolos penalti: 6 gols.



-------------------------------------------------------------------------------
- di Stadium Shah Alam (21 perlawanan):

Selangor MENANG: 19 kali.
Selangor KALAH: sekali.
Selangor diikat 1st Leg: sekali.

Selangor telah scored: 55 gols.
Selangor telah bolos: 15 gols.

Selangor telah menjulang 2 piala disini. (Super & Selangor's Cup)

------------------------------------------------------------------------------
- di Away Stadium (22 perlawanan):

Selangor MENANG: 10 kali.
Selangor SERI: 04 kali.
Selangor KALAH.: 05 kali.

Selangor mendahului 1st Leg: 2 kali.
Selangor.. mengikat 1st Leg: sekali.

Selangor telah scored: 38 gols.
Selangor telah bolos: 24 gols.

Selangor telah menjulang 2 piala di away stadium (Sumbangsih & FA)



-----------------------------------------------------------------------------------
- REKOD pertemuan yg dikumpul sejak tahun 1991, Selangor hanya ketinggalan dengan Perak & Kedah sahaja. Lelain semua Selangor mendahului dengan jayanya ..

- Selangor vs Perak = Selangor menang: 18, Perak menang: 23, seri: 4, Mendahului 1st Leg: 4, Ketinggalan 1st Leg: 1, Musim 1999 Selangor seri menang penalti: 1. GOALS [Selangor 78-86 Perak].

- Selangor vs Kedah = Selangor menang: 15, Kedah menang: 16, seri: 4, Mendahului 1st Leg: 1, Ketinggalan 1st Leg: 2, GOALS [Selangor 59-55 Kedah].


- Selangor gagal untuk memburu Piala Malaysia ke-33, masuk tahun ke-4 sudah mencoba ...
- pasukan kedua juara terbanyak (Peghaktempoyak) yg mengumpul 7 PM, mesti juara tiap-tiap tahun bermula 2010 hingga 2035 untuk memotong Selangor...
- pasukan lain apetah lagiiiii .............. kira sandri lerrr ...